মোৰ ভূমিকা :

অসম চৰকাৰ Revenue & Disaster Management

ৰাজহ প্ৰশাসনৰ বাবে ব্যৱস্থাপনা তথ্য প্ৰণালী (এম.আই.এছ.)

  • ৰাজহ প্ৰশাসনৰ বাবে ব্যৱস্থাপনা তথ্য প্ৰণালী (এম.আই.এছ.)

    যদি আপুনি লোকসকলক এক নতুন চিন্তাধাৰা শিকাব বিচাৰে, তেওঁলোকক শিকোৱাৰ চেষ্টা নকৰিব। ইয়াৰ পৰিৱৰ্তে, তেওঁলোকক এটা নতুন সঁজুলি দিয়ক, যাৰ ব্যৱহাৰে নতুন চিন্তাধাৰালৈ লৈ যাব - আৰ.আৰ. ফুলাৰ।

    নীতি-প্ৰস্তুতকৰণ আৰু সিদ্ধান্ত লোৱাৰ বাবে তথ্যক নিৱেশ ৰূপান্তৰ কৰাৰ বাবে ব্যৱস্থাপনা তথ্য প্ৰণালী হৈছে এক প্ৰমাণিত সঁজুলি। আৰু ৰাজহ আৰু দুৰ্যোগ ব্যৱস্থাপনা বিভাগৰ বাবে ইয়াৰ গুৰুত্বৰ ওপৰত অত্যাধিক গুৰুত্ব দিব নোৱাৰি যে এই বিভাগটোৱে কেৱল গাঁথনি নিৰ্ধাৰণকৰাত গুৰুত্বপূৰ্ণ ভূমিকা পালন নকৰে, লগতে ভূমি ব্যৱস্থাপনা আৰু শাসনৰ গাঁথনিৰ গাঁথনিও গুৰুত্বপূৰ্ণ ভূমিকা পালন কৰে। বিভাগীয় কৰ্মকৰ্তাসকলৰ কাম-কাজ, ভূমি ৰেকৰ্ড ৰক্ষণাবেক্ষণ, প্ৰতিবেদন প্ৰস্তুত কৰা আৰু সেৱা প্ৰদানৰ বাবে অসম ভূমি ৰাজহ নিয়ন্ত্ৰণ, 1886, অসম ভূমি ৰেকৰ্ড মেনুৱেল আদিত কেইবাটাও প্ৰক্ৰিয়া নিৰ্ধাৰণ কৰা হৈছে। সকলো প্ৰক্ৰিয়া আৰু সেইবোৰৰ অভিপ্ৰেত ফলাফলৰ তথ্য অৱগত সিদ্ধান্ত লোৱাৰ বাবে একে ঠাইতে উপলব্ধ হোৱাটো আৰু লগতে ৰাজহ প্ৰশাসনৰ সকলো স্তৰত সংশ্লিষ্ট সকলোৱে নিৰ্ধাৰিত নিয়মপালন কৰাটো নিশ্চিত কৰাটো অত্যাৱশ্যকীয়।

    ৱাল্টাৰ বেঞ্জামিনে কাৰ্যকৰীতাৰ নীতিৰ অমানৱীয় যুক্তি হিচাপে বৰ্ণনা কৰা শাসনৰ ওপৰত আধাৰিত হ'ব লাগে। প্ৰকল্প বা উদ্যোগৰ প্ৰকৃতি যিয়েই নহওঁক, কাৰ্যকৰী হ'বলৈ ই 'কাৰ্যকলাপ সময়' আৰু 'কাৰ্যকলাপ যুক্তি'ৰ মাপকাঠিবোৰ সমানে সমাধান কৰিব লাগিব। আৰু এই যুক্তিটো বুজিবলৈ, প্ৰকল্প বা উদ্যোগৰ বিভিন্ন দিশৰ বিষয়ে তথ্যৰ এক দৃঢ় স্কেফল্ডিং সজ্জিত কৰা আৰু জৈৱিক প্ৰকাৰে বোৱা টো অতি প্ৰয়োজনীয়। ৰাজহ প্ৰশাসনৰ বাবে এম.আই.এছ. বিভাগটোক ৰাজহ বিভাগৰ কাৰ্যকলাপৰ কাৰ্যকৰী নীতিবোৰৰ অপৰিহাৰ্য যুক্তি ধৰিবলৈ সহায় কৰিবলৈ প্ৰস্তুত কৰা হৈছে।

    শাসনৰ সকলো প্ৰণালী অপ্ৰয়োজনীয়তা, জ্ঞানীয় আৰু কৌশলগত গুৰুতৰ বিষয়ৰ সন্মুখীন হৈছে, কিয়নো আধুনিক পৃথিৱীত পৰিৱৰ্তনৰ গতি আৰু মাত্ৰাই গতি সংগ্ৰহ কৰে যাৰ ফলত স্বচ্ছতা, দায়বদ্ধতা আৰু বস্তুনিষ্ঠতাৰ উচ্চ প্ৰত্যাশাৰ জন্ম হয়। ডেনিছ ৱেইটলীয়ে কয়, জীৱনত দুটা প্ৰাথমিক বিকল্প আছে: চৰ্তবোৰ যিদৰে আছে সেয়া স্বীকাৰ কৰা, বা সেইবোৰ সলনি কৰাৰ দায়িত্ব স্বীকাৰ কৰা। বিষয়টোৰ সত্যতা হ'ল যে পৰিৱৰ্তনৰ দায়িত্ব স্বীকাৰ কৰাৰ বাহিৰে আমাৰ ওচৰত কোনো বিকল্প নাই। উইল ৰজাৰ্ছৰ শব্দবোৰ ব্যৱহাৰ কৰিবলৈ: আপুনি সঠিক পথত থাকিলেও, আপুনি তাত বহিথাকিলে দৌৰি যাব। প্ৰাসঙ্গিক আৰু কাৰ্যকৰী হৈ থাকিবলৈ, শাসন প্ৰণালীবোৰে চিন্তা আৰু প্ৰযুক্তিৰ ক্ষেত্ৰত শেহতীয়া বিকাশৰ বিষয়ে নিজকে অৱগত ৰখা, বিদ্যমান গাঁথনি আৰু সামৰ্থ্যবিশ্লেষণ কৰি থকা, সমস্যাবোৰ গজা আৰু প্ৰতিকাৰমূলক কাৰ্যৰ মাজত সময়ৰ ব্যৱধান হ্ৰাস কৰাটো অনিবাৰ্য হৈ পৰিছে। আলভাৰ আল্টোৱে লক্ষ্য কৰাৰ দৰে, আমি সৰল, ভাল, অসজ্জিত বস্তুৰ বাবে কাম কৰা উচিত, কিন্তু যিবোৰ বস্তু মানুহৰ সৈতে সামঞ্জস্যপূৰ্ণ আৰু ৰাস্তাৰ সৰু মানুহজনৰ বাবে জৈৱিকভাৱে উপযুক্ত। সৰলতা আৰু নাগৰিক-কেন্দ্ৰিকতা এক সুশাসন ব্যৱস্থাৰ বিশেষত্ব হৈ পৰিছে।

    যেতিয়া জন ডি ৰকফেলাৰে কয় যে ভাল ব্যৱস্থাপনা হৈছে সাধাৰণ লোকক উৎকৃষ্ট লোকৰ কাম কেনেদৰে কৰিব লাগে দেখুওৱা; তেওঁ মূলতঃ শাসনত দক্ষতাৰ বাবে প্ৰক্ৰিয়া পুনৰ-অভিযান্ত্ৰিকৰ গুৰুত্বৰ কথা উল্লেখ কৰিছে। ডব্লিউ. এডৱাৰ্ডছ ডেমিংয়েও একেটা কথা কয়: যদি আপুনি এক প্ৰক্ৰিয়া হিচাপে কি কৰি আছে বৰ্ণনা কৰিব নোৱাৰে, আপুনি নাজানে আপুনি কি কৰি আছে। যিকোনো প্ৰণালীৰ বাবে সৰল, মানক আৰু দ্ৰুত প্ৰক্ৰিয়া আৰু কৰ্ম-প্ৰবাহ চেনেল স্থাপন কৰা আৰু অভিজ্ঞতামূলক প্ৰমাণৰ পোহৰত সেইবোৰমূল্যায়ন কৰি থকাটো অত্যাৱশ্যকীয়। এলবাৰ্ট আইনষ্টাইনে কয়: আপুনি খেলৰ নিয়মবোৰ শিকিব লাগিব। আৰু তাৰ পিছত আপুনি আন যিকোনোতকৈ ভাল খেলিব লাগিব। এম.আই.এছ.-য়ে কৰ্মচাৰীসকলক খেলৰ নিয়মবোৰ ভালদৰে শিকিবলৈ এক ফ্ৰেমৱৰ্ক প্ৰদান কৰে; আৰু পৰিচালনাৰ বাবে, বিশ্বাসযোগ্য ফলাফলৰ মাপকাঠিৰ সহায়ত তেওঁলোকৰ কাৰ্যকৰীতা বিশ্লেষণ কৰিবলৈ তথ্য।

    ৰাজহ আৰু দুৰ্যোগ ব্যৱস্থাপনা বিভাগে বিভিন্ন প্ৰক্ৰিয়াবোৰক ই-গভৰ্ণেন্স প্ৰকল্পৰ পৰিৱৰ্তিত প্ৰত্যাশা আৰু প্ৰয়োজনীয়তাৰ সৈতে সংৰেখিত কৰিবলৈ সৰল আৰু মানককৰাৰ বাবে এক উচ্চাভিলাষী পথ আৰম্ভ কৰিছে। এম.আই.এছ.-য়ে সৰলীকৃত আৰু মানক প্ৰক্ৰিয়াবোৰৰ বাবে এখন মঞ্চ প্ৰদান কৰে।

    মানৱ সম্পদ ব্যৱস্থাপনা বিভাগটোৰ বাবে আন এক গুৰুত্বপূৰ্ণ ক্ষেত্ৰ। ইয়াৰ কেইবাটাও দিশ আছে: পৰ্যাপ্ত জনশক্তিৰ উপলব্ধতা, জনশক্তিক সঠিক ধৰণৰ দক্ষতা প্ৰদান কৰা, ইয়াক প্ৰাসঙ্গিক প্ৰদৰ্শনৰ বাবে অনুপ্ৰাণিত কৰা আৰু দক্ষতা বৃদ্ধি কৰাৰ বাবে অন্তৰ্দৃষ্টিপূৰ্ণ প্ৰদৰ্শন মূল্যাঙ্কন। খালী পদবোৰ পূৰণ কৰা, কৰ্মচাৰীসকলক অৱসৰৰ লাভালাভ প্ৰদান কৰা আদি সম্পৰ্কে ৰেকৰ্ড-কিপিং সিদ্ধান্তৰ মেনুৱেল প্ৰণালীত তথ্য সংগ্ৰহৰ জটিল প্ৰক্ৰিয়াৰ বাবে বিলম্ব হয়। এম.আই.এছ.-য়ে নিয়মীয়াকৈ পৰিস্থিতিটো নিৰীক্ষণ কৰা আৰু সময়মতে হস্তক্ষেপ কৰা টো সম্ভৱ কৰি তোলে।

    প্ৰশাসনিক যন্ত্ৰই যাতে সেই চাকৰি আৰু দায়িত্ববোৰ নিৰীক্ষণৰ বাবে এক মঞ্চ সৃষ্টি কৰি কৰ্তব্যৰ অৱহেলাৰ পৰা আঁতৰি নাযায় সেয়া নিশ্চিত কৰিবলৈ এম.আই.এছ.-য়ে আমি হথৰ্ণ ইফেক্ট বুলি জনা কথাটো কঢ়িয়াই আনিছে; আৰু তাতকৈও অধিক ই আইন-শৃংখলা আৰু নিৰাপত্তা সম্পৰ্কীয় বিষয়বোৰৰ ওপৰত এক শক্তিশালী ডাটাবেচ নিৰ্মাণ কৰিবলৈ স্থান প্ৰদান কৰে যি এই দিশবোৰৰ প্ৰত্যাহ্বানৰ সৈতে মোকাবিলা কৰাৰ বাবে উন্নত পৰিকল্পনাৰ বাবে প্ৰতিষ্ঠানগত স্মৃতি হিচাপে কাম কৰে।

    লৌ হোল্টজে কৈছে:বলটো কেনেদৰে বাউন্স হয় সেই বিষয়ে অভিযোগ কৰা ব্যক্তিজন সেইজন হোৱাৰ সম্ভাৱনা আছে যিয়ে ইয়াক পেলাই ছিল। কামটো কৰাৰ বাবে পৰ্যাপ্ত প্ৰস্তুত নোহোৱাৰ বিৰুদ্ধে এইটো মৌলিকভাৱে সতৰ্কতাৰ শব্দ। ৰাজহ প্ৰশাসনৰ ক্ষেত্ৰত তথ্য ব্যৱস্থাপনা সম্পৰ্কত এই অপ্ৰস্তুততা অতি স্পষ্ট। এম.আই.এছ.-য়ে এই ব্যৱধানটো দূৰ কৰাত সহায় কৰে। হাইজেনবাৰ্গৰ অনিশ্চয়তাৰ নীতিয়ে এইদৰে কয়: যেতিয়া আপুনি কিবা এটাচোৱাৰ দৃষ্টিভংগী সলনি কৰে, আপুনি প্ৰতিক্ৰিয়াত পৰিৱৰ্তন বোৰ চায়। সঠিক ধৰণৰ তথ্যৰ উপলব্ধতাই ভূমিখন কেনেদৰে আছে আৰু মীমাংসা কৰিব লগা বক্ৰ আৰু বেঁকা, পাক আৰু অস্থিৰতা বোৰ চাবলৈ উপযোগী সুবিধাজনক বিন্দু প্ৰদান কৰে।

    এম.আই.এছ.-ত বৰ্তমানৰ প্ৰপত্ৰত চক্ৰ বিষয়াসকলৰ বাবে 34 টা প্ৰৱেশ মডিউল, উপায়ুক্তসকলৰ বাবে 17 টা প্ৰৱেশ মডিউল, উপ-বিভাগীয় বিষয়া (অসামৰিক)ৰ বাবে 10 টা প্ৰৱেশ মডিউল আৰু উপ-পঞ্জীয়ক কাৰ্যালয়ৰ বাবে 11 টা প্ৰৱেশ মডিউল আছে।

    এম.আই.এছ.-ৰ এতিয়া আগৰ মাহ, চতুৰ্থাংশ বা বছৰৰ তথ্য প্ৰতিবেদন ম্যাদলৈ প্ৰতিলিপি আৰু স্থানান্তৰ কৰাৰ আৰু কেৱল প্ৰয়োজন অনুসৰি ইয়াক সম্পাদনা কৰাৰ সুবিধা আছে। ইয়াৰ উপৰিও, ই নিৰ্দিষ্ট ডাটা ফিল্ডৰ বিপৰীতে এটা মডিউলত একাধিক প্ৰবিষ্টিৰ সুবিধা প্ৰদান কৰে।

    আটাইতকৈ গুৰুত্বপূৰ্ণ সুবিধাটো হ'ল ডি.চি., এছ.ডি.ও.এছ., চি.ও.এছ. আৰু এছ.আৰ.ও.-ৰ দ্বাৰা অনলাইন প্ৰমাণপত্ৰৰ ব্যৱস্থা। চাৰিওটা স্তৰৰ বিষয়াৰ বাবে প্ৰতি মাহে প্ৰতিটো মডিউল আপডেট কৰা (প্ৰয়োজন অনুসৰি) বাধ্যতামূলক আৰু প্ৰতিটো সফল মাহৰ 7 তাৰিখৰ ভিতৰত ইয়াৰ সমৰ্থনত প্ৰমাণপত্ৰ অনলাইনত দাখিল কৰাটো বাধ্যতামূলক, 7 ফেব্ৰুৱাৰী, 2017-ৰ পৰা আৰম্ভ কৰি।